Enkele van de aanpassingen zijn de volgende:
- detectie van glide reflection
- fixen van een bug in de code om een textuur te spiegelen over een bepaalde as
- beter selecteren van naburige roosterpunten in de correlatiefunctie en de mediaantegel registreren op deze roosterpunten
- fixen van enkele bugs in het classificatiegedeelte van de code
Al deze aanpassingen zorgden voor een verbetering van de resultaten. Om de tabel uit vorige post als vergelijking te gebruiken: de eerste 3 regels zijn mijn oude resultaten, de laatste 3 de resultaten van het algoritme in huidige vorm.
Tabel 1: trimmed normalized residual error van verschillende symmetrieën voor verschillende texturen en de uitkomst van het classificatiealgoritme
Nog een laatste opmerking is dat near-regular textures nu ook een stuk beter worden ondersteund, maar nog steeds geen bevredigende resultaten geven. Er is dus nog heel wat werk aan de winkel.
1 opmerking:
Jo Mathias,
toch al weer wat vooruitgang zie ik :-) Hoe was je presentatie overigens?
En waarom ik eigenlijk post, het verbaasd me dat Daniel dit nog niet verteld heeft: als je html tables typt in je blog moet je oppassen, de parser van blogger zet alle enter characters om naar
. Dus even al die enters uit je html code halen en dan wordt uw blog veel leesbaarder :-)
Greets!
Een reactie posten