vrijdag 27 maart 2009

Tweede resultaten textuursynthese

Nu ik de pixel based methode geïmplementeerd had en de eerste resultaten er waren, was het tijd om te beginnen aan de patch based methode die beschreven staat in Graphcut Textures: Image and Video Synthesis Using Graph Cuts van Kwatra uit 2003. Deze methode is complexer dan de vorige methode en het heeft dan ook wat langer geduurd om deze te implementeren. De huidige code is wel nog niet volledig zoals beschreven staat in de paper, maar ik was er wel mee in staat te eerste resultaten te genereren. Hetgeen het momenteel doet is tegels uitknippen uit de inputtextuur en deze in de outputtextuur aan elkaar plakken volgens een bepaalde translatie-as. Enkele resultaten zijn hieronder te zien. Voor fig.1, een bijna perfect reguliere textuur, geeft dit zeer goede resultaten. De vijf andere figuren geven het resultaat van enkele near-regular textures. Deze resultaten zijn alvast hoopgevend. Hier en daar is evenwel nog een naad te zien, maar dit ga ik zeer binnenkort verhelpen. De rekentijd is telkens ongeveer 20 seconden, dus heel wat sneller dan de pixel based methode.

Figuur 1

Figuur 2

Figuur 3

Figuur 4

Figuur 5

Figuur 6

Geen opmerkingen: