maandag 27 oktober 2008

Eerste resultaten

Na het indienen van mij stageverslag kon ik eindelijk deftig beginnen. Na een nieuwe meeting met Ares kon ik reeds beginnen implementeren in Matlab. De eerste stap is het berekenen van de autocorrelatie van een figuur zodat het translatierooster zichtbaar wordt (zie figuren). Hierna is het de bedoeling dat de lokale maxima van deze correlatiematrix worden gezocht. Hiervoor is een zeer rekenintensief algoritme nodig, genaamd non-maximum suppression (http://www.vision.ee.ethz.ch/~aneubeck/). Om dit algoritme te versnellen, heb ik beslist dit in C te schrijven. Matlab ondersteunt MEX-plugins (MATLAB Executable), functies die dus in C-code geschreven zijn. Helaas heb ik deze functie nog niet helemaal afgewerkt voor de meeting van vandaag met Ares, maar dit zal alleszins niet lang meer duren.

Geen opmerkingen: